BLOG

Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!

Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!

Prirodzene a ľahučko vás prevedie e-shopovou objednávkou od A až po Z. Komunikuje s vami cez súkromné dopyty a približuje vám estetické i technické parametre našich šperkov zrozumiteľným spôsobom. Ako hovorí, pracovať v Mikuš Diamonds je pre ňu životná výhra. Do práce chodí s radosťou a presne s týmto pocitom vám priblížime svet ženy, vďaka ktorej je online nákup v Mikuš Diamonds skutočným zážitkom. Možno jej meno už poznáte. Zuzana Mičiaková.

Prsteň Avidity

Diamantový prsteň Avidity zo žltého zlata

Predstavujeme vám Prsteň Avidity. Na výrobu sme použili prírodné materiály: žlté zlato, diamant.

Pozrieť šperk

E-shop Mikuš Diamonds bol založený v roku 2017. Predchádzalo jeho vzniku veľa diskusií alebo to bol prirodzený krok potrebný k posunu firmy?

Nastúpila som v čase, keď sa e-shop už rozbiehal. Množstvo vecí bolo z technickej stránky nastavených, ale samotná idea vzniku neprišla zo dňa na deň. Drahé šperky sú pre ľudí veľmi citlivou komoditou, prirodzene sa teda riešilo, či je e-shop nevyhnutný vzhľadom na to, že máme 7 kamenných predajní. Mikušovci však usúdili, že pre modernú spoločnosť, ktorá chce napredovať, neustále sa rozvíja a rozširuje svoje aktivity, je internetový obchod skutočne potrebný. A s odstupom času môžem konštatovať, že to bol výborný krok. Zo všetkých predajov, ktoré sa uskutočnili, máme super skúsenosť, ľudia nemajú dôvod vracať šperky, lebo keď ich uvidia, je to láska na prvý pohľad.

Spomeniete si v tejto súvislosti na najčastejšie otázky, ktoré ľudia pri online nákupe riešia? Čoho sa obávajú najviac?

 

Veľa ľudí sa pýta na to, či im v tomto prípade bude platiť obratová zákaznícka zľava, lebo keď klient nakúpi v kamennej predajni a zaregistruje sa v našom vernostnom systéme, táto zľava sa automaticky naviaže a adekvátne sa navyšuje pri každom ďalšom nákupe. To platí aj v prípade nákupu cez e-shop. Skutočne tu nerobíme rozdiely a chceme, aby zákazník dostal všetky benefity ako pri klasickom nákupe. Ďalej ľudí zaujíma spôsob, akým by sa dala riešiť prípadná úprava veľkosti prsteňa. Tu takisto nebazírujeme na forme riešenia, či už online alebo osobnou cestou, nechávame na klientovi, čo je preňho komfortnejšie.

Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!
Prozákaznícka orientácia je tu veľmi silná a práve s ňou sú spojené výhody nákupu cez e-shop Mikuš Diamonds. Viete ich definovať?

Samozrejme. Rada by som však zdôraznila, že od začiatku hovoríme o tom, že e-shop je nadstavba našich kamenných predajní. Takto to vnímam aj ja, lebo naše šperky sú skutočne najkrajšie naživo. Táto nadstavba je však v dnešnej dobe nevyhnutná a keby e-shop nebol, určite by išlo o oklieštenie našich služieb. 

Jeho základná funkcia teda spočíva v tom, že sme ešte bližšie k našim zákazníkom. Tým im vieme poskytnúť komfort nákupu z pohodlia domova, čím výrazne ušetria čas, ktorý je v súčasnej hektike vzácny pre každého. Zvlášť by som podčiarkla aj komfort doručenia cez kuriéra, ktorý ja osobne hodnotím veľmi pozitívne, keďže sama som prototypom človeka, čo nakupuje väčšinou v internetových obchodoch. Samozrejme, ak si chce človek vyzdvihnúť šperk osobne na predajni, budeme sa tešiť. 

Ďalším „online“ pozitívom je, že bez toho, aby sa človek musel obliecť a ísť von, dostane rovnakú kvalitu za rovnakú cenu, inými slovami, bez akéhokoľvek ďalšieho navýšenia, neúčtujeme si balné, ani poštovné, človek teda uhrádza čistú cenu šperku ako v kamennej predajni. A všetky benefity ako napríklad doživotná záruka a bezplatný servis sú, samozrejme, zachované ako pri kúpe šperku vo fyzickej predajni.

Aký segment šperkov ide v online svete najviac na odbyt? A viete prezradiť aj v akých cenových hladinách sa tento výber pohybuje?

Úprimne, ľudia kupujú cez e-shop skutočne všetko, a to najmä pred Vianocami, kedy zaznamenávame výraznejšiu krivku nahor. No ak by sme to vyselektovali, tak najviac sa predávajú prstene, nie iba zásnubné, ale vo všeobecnej rovine. Ďalej sú to prívesky s farebnými drahými kameňmi, náušnice, perlové, ale najmä tie detské. Tam väčšinou odpadá možnosť, že by druhá osoba mohla byť nespokojná. :-) A čo sa týka cenového nastavenia, v priemere je to okolo 1200-1300 eur za šperk.
 


Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!
 

Nie je tajomstvom, že ženy po šperkoch túžia a muži ich nimi obdarúvajú. Platí táto odveká pravda aj pri online nákupnom správaní?

Pravdou je, že o niečo viac nakupujú muži, ale nie je to vôbec priepastný rozdiel. V našom systéme máme skrátka registrovaných viac mužov, no čoraz intenzívnejšie zaznamenávame trend, že si šperkom robia radosť aj ženy. Či už pre seba alebo ako dar inej, blízkej osobe.

Odhliadnuc teraz od e-shopu, čo všetko máte v Mikuš Diamonds na starosti?

Veľkú časť mojej práce zahŕňajú individuálne dopyty, ktoré mi prídu najčastejšie mailom, ale riešim ich, samozrejme, aj telefonicky. Niektoré sú veľmi špecifické a vyžadujú si komunikáciu s našou obchodnou riaditeľkou Ivetkou Zimkovou Mikušovou, ktorá mi poskytuje informácie o skladových zásobách, kameňoch, aj nacenení. Takisto komunikujem priamo s výrobou, ktorá sa zasa vyjadrí k technickým možnostiam zhotovenia šperku. Mailová komunikácia s klientom má výhodu v tom, že vieme na jednom mieste odpovedať na otázky, ku ktorým sa, v prípade potreby, vie zákazník kedykoľvek vrátiť. Takisto pomáham riešiť súkromné dopyty v rámci sociálnych sietí, ktorých je čoraz viac. Tešíme sa, že aj tieto online platformy vnímajú naši potenciálni i stáli klienti ako rýchlu možnosť, ako sa s nami spojiť a dostať adekvátnu a odborne podkutú odpoveď.

Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!
 

Nie vždy je však ľahké vysvetliť všetky špecifiká. Poviem to na príklade. Stáva sa, že predstava klienta je iná, ako býva realita. Ak človek zatúži po niečom krásnom na internete, fotke, treba si uvedomiť, že veľakrát sú dané popisy zavádzajúce, no túžba tam už je a človek má veľmi jasnú predstavu o zhmotnení aj cene. Z našej strany vždy deklarujeme odborné hľadisko, vysvetľujeme, čo je a nie je možné pri daných parametroch prírodného drahého kameňa, čo odzrkadľuje aj finálnu cenu. Zakaždým sa však snažíme ponúknuť rôzne alternatívy, aby sme sa čo najviac priblížili k predstavám klienta. Každý prípad je veľmi individuálny, čo je prirodzené, keďže sme silní práve v šperkoch na mieru. Okrem týchto dopytov robím aj krátke popisky k šperkom, ktoré vidíte na webe, riešim čiastočne marketing, ktorý ma, mimochodom, veľmi baví a tiež zastrešujem viacero iných špecifikých interných procesov. Nie je teda v tom žiadna rutina, čo ma veľmi teší.

Dá sa, popri všetkých spomínaných aktivitách, vyzdvihnúť to, čo milujete na svojej práci najviac?

Najviac sa teším na kolegov, mám možnosť byť v tíme so šikovnými a skvelými ľuďmi, práve tým je moja práca úžasná. Komunikujem aj priamo s vedením, Mikušovcami, ktorí sú, bez akejkoľvek nadsázky, zamestnávatelia, ktorých by si prial každý človek. Sú veľmi pracovití, zo srdca ich obdivujem, je to pre mňa životná výhra s nimi pracovať. Skrátka, je to môj svet, v ktorom všetko zapadá do seba ako puzzle. A napriek tomu, že sa objavia aj ťažšie chvíle, je to dar a veľké šťastie, pretože to mám, na základe svojich pracovných skúseností, s čím porovnať.

Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!
 

Tento rozhovor by sme nemohli vypustiť von bez našej obľúbenej otázky, ktorá sa týka top srdcoviek z dielne Mikuš Diamonds. Dovolíte nám nahliadnuť do tých Vašich?

Veľmi rada! Mojou láskou na prvý pohľad bol (a stále je) prsteň Blithe s londýnskym topásom v tvare srdca, doteraz krásu tohto drahokamu nič nepredčilo. Takisto ma nadchla novinka z našich top trendov 2020, diamantová súprava Avidity v žltom zlate, kde by som špeciálne vyňala prstienok – je kúzelný! Obľúbenou srdcovkou sú i briliantové náušničky Sinead, ktoré môžete nosiť na dva spôsoby. Osobne by som si nevedela vybrať a keby som mala oba, moja šperkovnica by žiarila šťastím.

Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!
 

Špeciálne by som však vyzdvihla i diamantové náušnice Bellissima s jednoduchým a nadčasovým dizajnom, ktoré vynikajú perfektnou variabilitou – viete si ich tvarovo nastaviť ako klasický štvorec, aj ako kosoštvorec. A keďže milujem červenú farbu, nedám dopustiť na náušnice Sparkle s neprehliadnuteľným červeným koralom. Poslednou mojou srdcovkou je celá kategória nádherných i praktických šperkov – brošne. Mrzí ma, že sú veľakrát vnímané ako staromódne šperky pre staršie ročníky, pričom napríklad brošňa Fancy wings so žiarivým citrínom je svieža, moderná a v štýlovom outfite urobí veľmi veľa!

Zuzana Mičiaková: Vďaka e-shopu sme ešte bližšie k zákazníkom!
 

Rok 2020 máme v plnom rozbehu. Môžete nám na záver priblížiť, na čo sa môžu klienti Mikuš Diamonds tešiť?

Určite túžime, aby šperky, ktoré sú, či už na webovej stránke alebo naživo, boli pre ľudí ešte krajšie a dostupnejšie. To chceme docieliť vyšpičkovanou vizualizáciou, opäť doplniť šperky na modelke, čo sme zapracovali minulý rok v rámci zlepšovania vizuálnej stránky šperkov na webe. Tým si vie potenciálny klient lepšie predstaviť šperk a kvalitnejšie sa rozhodnúť. Takisto máme v pláne vylepšovať web aj po obsahovej stránke, pretože krása a odbornosť ide ruka v ruke s našimi ručne robenými šperkmi. :-)

Náušnice Sparkle

Koralové náušnice Sparkle zo žltého zlata

Predstavujeme vám Náušnice Sparkle. Na výrobu sme použili prírodné materiály: žlté zlato, červený koral.

Pozrieť šperk