Prečo je dôležitý profesionálny servis šperkov

Prečo je dôležitý profesionálny servis šperkov

Šperk je ozdobou každej ženskej bytosti,  preto by sa malo k nemu pristupovať ako k topánkam na vysokom podpätku, ktoré idú posledné na telo a prvé z tela. Čo vôbec znamená pojem „servis šperkov“? A prečo nestačí iba ich domáce čistenie? Odpovede netreba loviť v google vodách, ale u našej fundovanej Katky Srncovej z oddelenia výroby Mikuš Diamonds.                          
 
Prečo svieti v kolónke nadštandardné benefity Mikuš Diamonds práve celoživotný bezplatný servis?

Kúpou šperku sa iba začína celoživotná púť s naším zákazníkom. Je to pre nás veľká výzva a, samozrejme, aj obrovská zodpovednosť, ktorá so sebou nesie konštantnú dávku trpezlivosti a profesionálneho prístupu. Záleží nám na tom, aby zákazníka naše šperky nielen skrášľovali, ale aj vytvárali uňho pocit rodiny. Rodiny, na ktorú sa môže vždy obrátiť so svojimi požiadavkami, želaniami i prosbami. Chceme doslova plniť sny! Aj preto si dovolím tvrdiť, že naša jedinečnosť tkvie práve v tom, že poskytujeme celoživotný bezplatný servis na všetky naše šperky.



Aké faktory sú dôležité na to, aby mohol klenotník poskytovať pravidelný servis na svoje výrobky?

V prvom rade by mal disponovať silným zázemím v klenotníckej výrobe. V našej dielni v Trenčíne sa takémuto servisu nonstop venujú dvaja skúsení klenotníci. Často ide o veľmi jemnú činnosť, ktorá predstavuje zásah do hotového diela a ten musí byť vykonaný citlivo. Ak totiž vnímame šperk ako rodinný klenot, ktorý sa často odovzdáva z generácie na generáciu, je takýto servis rovnako dôležitý ako kvalita jeho vyhotovenia.

Mnohých majiteľov krásnych klenotov určite teraz zaujíma, ako to prebieha za servisnou oponou.

Ak ku nám do výroby príde šperk za účelom servisu, dôkladne ho prezrieme a následne postupujeme podľa požiadaviek zákazníka. Už pri preberaní šperku na predajni, respektíve po oboznámení našimi profesionálnymi predajkyňami, sám zákazník rozhoduje o tom, aký bude postup čistenia jeho šperku. Je totiž viac spôsobov ako ,,servisovať“ šperk.



Viete nám – pre lepšiu predstavu – priblížiť tieto postupy?

Pravdaže. Základ servisu pri každom šperku je odborná kontrola opotrebenia a poškodenia, kontrola osadenia drahých kameňov, ktorá sa vykonáva pod mikroskopom, kde sa skontroluje každý jeden drahý kameň. Ďalej ide o profesionálne čistenie, kde sa šperk vyperie v špeciálnej „lázni“ v ultrazvukovej práčke. Pri takomto postupe nedochádza k úbytku materiálu. Šperk je zbavený nečistôt, ale nie je zbavený rýh a škrabancov, ktoré vznikajú pri bežnom nosení.

To znamená, že sa nedá docieliť, aby šperk vyzeral ako nový?

Ak si klient žiada, aby jeho šperk vyzeral ako nový, lesklý – bez rýh – musíme pristúpiť k povrchovej úprave, ktorá sa robí mechanickým leštením. Pri takejto operácii dochádza k miernemu úbytku materiálu, ale šperk získava vysoký lesk. Špeciálne pri bielom zlate, aby sa zvýraznila jeho farba, pristupujeme ku galvanickému pokovovaniu, pri ktorom nanášame na povrch mikrovrstvu ródia. Šperk zostáva s požadovaným leskom a žiarivou bielou farbou. Zákazník však musí počítať s tým, že na najviac namáhaných častiach šperku sa ródium časom opotrebováva.


Keď už sme pri tej starostlivosti. Ako vnímate „podomácky“ servis šperkov?

Čistenie šperkov sa dá do istej miery zvládnuť aj v domácom prostredí. No servis ako taký nie je iba o čistení a kontrole, ale aj o mnohých iných zmenách „šitých na mieru“. Napríklad úprava veľkosti na prstienkoch či zmena zapínania na náušničkách. Máme prípady, keď sú zle pichnuté dierky v ušiach a z toho dôvodu potom upravujeme paličky na náušničkách. V servise je zahrnutých aj veľa ďalších úkonov, ktoré si vyžadujú skutočnú trpezlivosť. No keďže zákazník je pre nás na prvom mieste, jeho spokojnosť nás vždy teší a motivuje.

Predpokladáme, že sa ku vám dostávajú skvosty v rôznom stave. Od čoho závisí ich životná forma?

Veľa záleží od toho, aký prístup má zákazník ku svojmu šperku. Od toho sa odvíja aj celkový vzhľad, ku ktorému patria aj prírodné drahé kamene. Sú citlivé a vyžadujú si osobitný prístup a úctu. Treba ich chrániť pred nárazom, kde môže dôjsť k ich poškodeniu a, taktiež, znehodnoteniu šperku. No práve preto sme tu my, aby sme sa o šperky starali. Dôležité je, aby zákazník vedel, že s nami môže počítať do budúcnosti. Myšlienka, že chceme byť rodinným klenotníkom nie je u nás iba sprofanovaným pojmom, ale realitou, ktorú žijeme už dve desaťročia. :-)